Zwemstokje overgedragen

Maandag 25 januari 2016 heeft het bestuur van stichting MaGe het project voor de zwemlessen voor de kinderen van haar doelgroep afgesloten. Het bestuur heeft het project overgedragen aan de gemeente Gennep, Sportcentrum Fitland en Optisport.
In 2014 heeft stichting MaGe besloten zwemlessen aan te bieden aan kinderen van ouders die gebruik maken van het minimabeleid van de gemeente. In samenwerking met Sportcentrum Fitland is er gestart met een groep van 6 kinderen. Marleen Hartjes heeft deze kinderen in een korte tijd klaargestoomd en alle 6 de kinderen zijn geslaagd voor zwemdiploma A.

In de tussentijd heeft het bestuur van MaGe niet stilgezeten. Alle politieke partijen zijn benaderd om zwemlessen voor deze groep onder de aandacht te brengen.

Oktober 2015; er zijn 2 groepen van 6 kinderen gestart met de lessen. Ook nu weer bij sportcentrum Fitland, onder leiding van Marleen Hartjes. Het is mooi om te zien dat het mogelijk is om nu 12 kinderen zwemlessen te geven. Ze zijn allen zeer leergierig en men ziet iedere week de vorderingen die ze maken.

Het onder de aandacht brengen van de zwemlessen werpt zijn vruchten af. Er volgen vele gesprekken met diverse ambtenaren en wethouders. Ook worden, naast sportcentrum Fitland, gesprekken gevoerd met Jeugd Sport Fonds en Optisport (Pica Mare). Uiteindelijk resulteert dit in een voorstel gedaan door de twee aanbieders van zwemlessen in de gemeente Gennep: Optisport en sportcentrum Fitland. De politiek in Gennep staat volledig achter het initiatief en kunnen zich vinden in het voorstel. Resultaat? Het stokje wordt overgenomen van stichting MaGe door de gemeente Gennep, sportcentrum Fitland en Optisport.
Naast de doelgroep van stichting MaGe worden nu alle kinderen bereikt waarvan de ouder(s) een inkomen hebben tot 120% van het minimumloon.

Wij zijn de gemeente Gennep, Sportcentrum Fitland en Optisport ze er dankbaar dat zij dit mogelijk maken.

Er gaat een speciale dank uit naar Sportcentrum Fitland, Jolanda Hermens en Marleen Hartjens. Zonder hun steun en inzet hadden wij als stichting MaGe dit nooit kunnen realiseren.