Eerste groep kinderen haalt Zwemdiploma!

Dinsdag 23 juni was het dan zo ver. De eerste groep kinderen die via Stichting MaGe de mogelijkheid kregen om zwemdiploma A te behalen, moesten afzwemmen.

In september 2014 begon de eerste groep met hun lessen in het zwembad van Sportcentrum Fitland.  En 10 maanden later, met effectief 32 lessen, is er afgezwommen in het zwembad van Sportcentrum Fitland in Gemert. En met resultaat: alle kinderen zijn geslaagd voor hun zwemdiploma A.

“Een prestatie van formaat. Ongelooflijk wat Marleen (Hartjes, de zwemlerares) heeft gepresteerd in zo’n korte tijd.” aldus Ron Bos, voorzitter van Stichting MaGe.

“Het enthousiasme van de kinderen heeft mij nog het meeste geraakt. Je bouwt toch een hele speciale band op met deze groep kinderen. 10 maanden lang intensief samenwerken, met vallen en opstaan, en dan dit mooie resultaat. Ik ben trots op mijn kinderen” zei een geëmotioneerde Marleen Hartjes nadat de diploma’s waren uitgereikt.

Ook had Maarten van de Vijver namens stichting MaGe nog een verrassing voor alle geslaagden. Zij kregen een tegoedbon voor een dag CenterParcs Heijderbos. “Nu kunnen jullie heerlijk genieten van een dagje in het subtropische zwemparadijs van Heijderbos, een welverdiende beloning na deze prestatie”, woorden van de secretaris van Stichting MaGe die een mooie periode afsloot.

“En wij gaan door”, riepen de drie in koor. “Zeker. In oktober starten wij met minimaal 1 groep en het liefst met twee groepen kinderen. Het zal van de financiële mogelijkheden afhangen of wij met 1 of 2 groepen kunnen starten. Sportcentrum Fitland heeft alle medewerking weer toegezegd en met hun sponsorbijdrage wordt de mogelijkheid om 2 groepen te laten starten wel heel erg realistisch” zegt Ron Bos. “De besprekingen met Fitland lopen voorspoedig. Ook zij zien het belang in dat deze kinderen de mogelijkheid krijgen om zwemdiploma A te halen”.

Marleen kan niet wachten om weer met een nieuwe groep te beginnen. “Het lijkt mij heerlijk om straks weer aan de slag te gaan met een nieuwe groep, het liefst met 2 groepen natuurlijk. Moet je die blije gezichtjes nu eens zien, daar doe je het toch voor. Heerlijk gewoon!”