Spinning marathon voor de 3 goede doelen

Afgelopen vrijdag heeft in Sportcentrum Fitland Gennep de spinning marathon plaatsgevonden. Er is die dag gespind voor de 3 goede doelen: Stichting Mage, Het Radboud Oncologie Fonds en Europdonor.

Om 9 uur ’s ochtends hebben 34 kinderen van groep 8 van BS De Ratel 1 uur gespind onder leiding van instructrice Pascal. Daarna hebben de kinderen van groep 7/8 een uur gespind met instructeur Jan. Voor de kinderen was dit een leuke manier van kennis maken met het fenomeen spinning. Ook aanwezig waren de voorzitter van Stichting Mage en een medewerker van Europdonor Nijmegen. De kinderen hebben € 979,72 bij elkaar gespind. Een groot compliment.

’s Middags hebben de kinderen van leden van Fitland Gennep 1 uur gespind onder leiding van Jan. Ook zij waren zeer enthousiast en hebben met 7 kinderen het mooie bedrag van € 139,30 bij elkaar gespind. Dit alles ondanks de hitte.

De avond begon om 18.30 uur. Maximaal kon er 4 uur gespind worden. Elk uur werd gegeven door een andere instructeur. Jeroen, Jolanda, Jan en Bennie hebben er een mooie avond van gemaakt. Er was zelfs een deelneemster uit Leiden aanwezig, een medewerkster van Europdonor Leiden. Ditha Kaarls heeft 1 uur mee gespind. Daarna is zij gebleven om de deelnemers aan te moedigen in de zware strijd, mede door het warme weer. Ondanks de airco zijn er liters water doorheen gegaan.  Tussen door heeft het personeel van Fitland Gennep, allen hebben belangeloos gewerkt deze dag, de deelnemers voorzien van extra energie. Bananen, komkommers, tomaatjes, meloen, krentenbollen, broodjes en marsjes werden uitgedeeld. Dit alles gesponsord door Super-Coop Gennep en Groente en Fruit Frans Elemans Gennep, waarvoor de deelnemers beide sponsors erg dankbaar zijn. Na afloop was er nog een gezellig samenzijn, waar genoten kon worden van een hapje en een drankje, ook gesponsord door Super-Coop Gennep en Groente en Fruit Frans Elemans. Tijdens dit samenzijn is het totaal bedrag van € 1560 medegedeeld. Een mooi resultaat voor de eerste keer. Ook is er een loterij geweest waarvoor de prijzen beschikbaar zijn gesteld door een groot aantal Gennepse ondernemers. Daarom willen wij hen bedanken: Plaza Gennep, Hakkenbar “de Leest”, Multimate Gennep, Bloemisterij P. Lucassen, Rob Takken uw slijterij, Heldro IJS Ottersum, Klevers IJSsalon Plasmolen, Babbels lunch & Koffie, Het Kaashuis Gennep, Novita Wonen en Bike Life.

Zonder Fitland Gennep had dit evenement niet kunnen plaatsvinden. Alles werd belangeloos beschikbaar gesteld. De ruimte, de fietsen, het personeel etc.  Het is een dag en avond geworden waar iedereen veel plezier aan heeft beleefd.